Uddannelse der skaber lighed
I Bolivia, Peru og Ghana kæmper befolkningerne med fattigdom og ulighed. I Ghana er fattigdommen størst i den nordlige del af landet, mens fattigdommen i Peru og Bolivia er mest udbredt blandt de oprindelige folk. Fælles for de tre lande er hierarkisk opbyggede samfund, hvor det typisk er mænd, der udøver magt over kvinder, ældre over unge, de rige og højtuddannede over de fattige og ikke-uddannede. Det betyder, at kvinder, unge og oprindelige folk ofte er afskåret fra at deltage i de demokratiske processer, har ringe adgang til kvalitetsuddannelse og sjældent er repræsenteret i myndighedernes eller i civilsamfundets organisationer.
Fattige og marginaliserede befolkningsgrupper i landdistrikterne i de tre lande påvirkes i disse år desuden af klimaforandringerne og har få ressourcer til at tilpasse sig dem. Samtidig har de ringe indflydelse på, hvordan de øgede klimaændringer håndteres både praktisk og politisk.
Education that creates equality In Bolivia, Peru, and Ghana, people face poverty and inequality. Hierarchical societies concentrate power with men, the elderly, and the wealthy, leaving women, youth, and Indigenous communities often excluded from democratic processes, with limited access to quality education and little representation in government or civil society. Vulnerable groups are also increasingly affected by climate change, with few resources to adapt and little influence over how challenges are addressed